Påskägg

Igår var det världpoesidagen och på Skrotboken har vi till detta skapat något inspirerad av en vacker dikt. Vi skulle ha två ord från dikten med på vårt alster och eftersom det snart är påsk valde jag att altra ett påskägg.
Ägget är i papier maché och var brunt innan jag satte klorna i det. Jag började med att sätta fast en grön servett med decoupagelim/lack. Sen målade jag med två nyanser av Crackle paint och jag älskar hur det blev, ytan är underbar och full av sprickor, jag dekorerade med blommor och halvpärlor samt de två orden jag valt. Jag har också dekorerat inuti ägget med en vintagebild och blommor.





Kommentarer
Johanna och Sara

Vi vill tipsa om att du nu kan vinna konst och design från vår webshop!

Gå in på:

http://geminaarts.blogg.se/2012/april/tavling-vinn-ett-presentkort-pa-webshopen.html



om du inte gillar reklam ber vi om ursäkt!

2012-04-15 @ 19:33:38
URL: http://geminaarts.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0