Symaskinsförbannelsen

Jag fick för mig att jag skulle sy på maskin tidigare ikväll. Jag håller på och syr vimplar, som sen ska sys fast på ett band och kunna hängas upp i taket t ex. Vimplarna är klippta och nålade för längesen. Jag satte mig och skulle sy och banne mig, allt som kan gå fel gick fel, tråden tjorvade, två nålar gick av, allt som allt kanske jag sydde 10 cm.
Jag vet sen tidigare att jag och symaskiner inte är någon lysande kombination, minns att det gick lika dåligt att sy i syslöjden, men det är många, många år sedan dess och jag tänkte att det kanske skulle gå lite bättre idag.
Hmpf, pyttsan heller.
Jag övergick till ett element som jag behärskar istället - bakning :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0