Tjejsnack

Här kommer ett låångt inlägg med flera tjejsnack eftersom det var alldeles för längesen sist.

Tjejsnack 30

Högtider

1. Finns det någon helgdag som du tycker är helt onödig?
Nej.

2. Om du skulle införa en helgdag, vilken/varför?
Vet inte, tycker att det är rätt bra med de vi redan har.

3. Tycker du att skolavslutningar ska vara i kyrkan?
Det är upp till varje skola att besluta om, men visst var det en speciell känsla under de skolavslutningar som hölls i kyrkan.

4. Vilken högtid är din favorit, varför?
Julen - familjemys, ledighet, god mat.

5. Vad tycker du om halloweenfirande?
Jag tycker att det är helt okej.

Tjejsnack 29

Reflexer

1. Använder du reflexer, om ej varför?
Ja, det gör jag därför att det är ett bra & billigt sätt att synas på när man är ute i mörkret, har man åkt/kört bil och sett en människa gå över gatan utan någon som helst reflex så förstår man hur VIKTIGT det är ett använda reflex.

2. Vad har du/skulle vilja ha för typ av reflexer?
Jag har en Lilla My reflex och en från något försäkringsbolag just nu.

3. Hur reagerar du när det dyker upp någon i mörkret utan reflexer?
Det är som sagt väldigt läskigt om man sitter i bilen och någon som inte har reflexer går över gatan.

4. Tycker du att skolan ska dela ut gratisreflexer till barnen?
Ja, varför inte och har inte skolan råd kanske något företag kan sponsra det hela.

5. När senast är du glad att du hade inbygda reflexer?
Vet ej.

Tjejsnack 28

Dagar

1. Vad gör du helst en fredagkväll?
Pysslar :-)

2. Vad gillar du måndagsmorgnar?
Det finns bättre stunder på veckan.

3. Äter du “finare” mat någon speciell dag?
Ja, på helgerna.

4. Vilken är din favoritdag?
Alla dagar i veckan har sitt speciella innehåll, men Lördagar är ju rätt sköna :-)

5. Är onsdag en lille-lördag för dig?
Nope.

Tjejsnack 27

Förväntan

1. Vad väntade du senast på?
Att maten skulle bli klar.

2. Vad ser du fram emot just nu?
Morgondagen.

3. Vem längtar du efter?
Min bror, det var ett tag sedan jag träffade honom.

4. Vad saknar du?
Frimärkena är slut...& snart även julmusten.

5. Vad gjorde du förra veckan

En hel del olika saker.



Tjejsnack 26

Lärdom

1. Vad vill du lära dig?
Någor fler språk också vill jag bli ännu bättre på att scrappa/göra kort/skapa.

2. Vad lärde du dig senast?
Kommer inte ihåg även fast det sägs att man lär sig något nytt varje dag.

3. Vad känns onödigt att kunna?
Sånt man kan slå upp svaret på i en bok/på Internet.

4. Vad lärde DU senast någon annan?
Vad rub-ons är. Det var en som kollade på mina scrappade layouter och undarde vad en detalj var och hur jag fick dit den.

5. En lärdom du fått med dig från din barndom
Alla människors lika värde.


Tjejsnack 25

Sjukligt

1. Vilka barnsjukdomar har du haft?
Vattkoppor, är vaccinerad för resten.

2. Av vilken anledning besökte du senast ett sjukhus?
-

3. Har du några ärr på/i kroppen, varför?
Jag har ett ärr bredvid tummen som jag fick häromåret när jag skar mig på en kökskniv, sen har jag massor av ärr på knäna efter skrubbsår jag fick som barn,

4. Hur tänker du om vaccin för svininfluensan?
Ju fler som vaccinerar sig, ju mindre blir pandemin. Det är lite av en solidaritetshandling för de som inte får ta vaccinet att vaccinera sig.

5. Var går din gräns för att åka hem till någon som är sjuk?
Förkylningar är helt okej, men inte magsjuka.

Tjejsnack 24

Böcker

1. Använder du bokmärke när du läser, vilken typ?
Nej, tyvärr. Jag har flera jättefina bokmärken men oftast viker jag in omslaget på den sida där jag är.

2. Vilken är din favoritbok?
Jag har så många favoritböcker, jag läser mycket. Kan inte säga någon särskild.

3. Favoritförfattare?
Har flera. Camill Läckberg, Karin Wahlberg, Janet Evanovich.

4. Läser du samma bok fler ggr?
Nej.

5. Finns det någon bok du önskar det gjordes film på?
Karin Wahlbergs deckare skulle nog göra sig bra som film, spännande & bra som dom är.


Tjejsnack 23

Bröllop


1. Vill du gifta dig/är du gift, varför?, om inte av vilken anledning?
Tja, träffar jag rätt person kan jag absolut tänka mig att gifta mig ;-)

2. Vilket skulle du välja (förutse att du vill gifta dig), kyrkligt eller borgerligt?
Det kvittar, som yngre drömde jag om ett stort kyrkbröllop med vit klänning & stor fest men idag skulle det kännas lika okej att gifta sig borgerligt.

3. Skulle du välja litet eller stort bröllop?
Vet inte, lagom stort tror jag.

4. Vilken typ av klädsel & färg skulle du ha?
Det vet jag inte heller.

5. Var skulle du vilja åka på bröllopsresa?
Någonstans där det är varmt.

Tjejsnack hittar du här


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0