Tjejsnack vecka 32

 

Vecka 32
Veckans tema kommer från Malin
Gröna fingrar

  • Vad har du mest av; blomväxter eller gröna växter utan blommor, har du någon favorit?
    Jag har mest av gröna växter utan blommor men jag tycker bäst om blommande växter. Min favoritblomma av de jag har hemma är min Novemberkaktus som blommar när den själv tycker dvs ganska ofta.
  • Har du balkong, trädgård etc. där du odlar något själv, vad? Om inte, skulle du vilja odla, vad/varför inte?
    Jag har balkong där har jag blommor, men dom är köpta. Ibland odlar jag kryddor och så, sen har jag ett trädgårdsland där jag i år har; solrosor, rädisor, dill, gräslök & ruccola.
  • Vilka växter tycker du är lätta/svåra att hålla levande?
    Gröna växter utan blommor är väldigt lätta att hålla vid liv (iaf mina) svårast att hålla vid liv är gerbera i kruka & andra ömtåliga växter.
  • När du köper växter till dina fönster, hur tänker du då?
    Man kan ju undra om jag har tänkt överhuvudtaget....eftersom det som finns i mina fönster bara är grönt, förutom Novermberkaktusen, jag har nog mest köpt det jag hittat och tyckt verkar tåligt eftersom solen lätt dödar växterna i mina fönster.
  • Anser du att du har gröna fingrar? Varför/varför inte?
    Ja, det tycker jag att jag har ibland! Därför att mina blommor lever & frodas!

Tjejsnack hittar du här: http://mlilja.net/tjejsnack



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0