Tjejsnack vecka 17

Det är svåra frågor denna vecka.

Viktiga frågor
(Veckans frågor kommer från Milo)

·Ska man drogtesta 13-åringar? Motivera ditt svar.
Svår fråga, det beror på. 13-åringar är ju väldigt unga kan man tycka, men dom känns inte lika unga som man själv gjorde när man var 13. Det är ett hårdare samhälle idag och grupptrycket är starkt i den åldern, så ja, misstänker man att en 13-åring tar droger eller ser man tecken på det tycker jag absolut att man ska drogtesta, vore det mitt 13-åriga barn som tog droger så skulle jag absolut vilja veta det, hur ska man annars kunna hjälpa?
Drogtesting kan ses som ett övergrepp på den om drogtestas men det är ju ändå något man gör för att kunna sätta in rätt sorts hjälp.

·Tycker du att man ska ha övervakningskameror i skolorna? Motivera ditt svar.
Ja, det tycker jag att man kan ha om det är en stökig skola med mycket klotter, förstörelse & mobbing och , fast ännu hellre fler lärare och andra vuxna som finns där och rör sig i skolorna, speciellt under raster!

·Tycker du att det är ok om det finns övervakningskameror på andra offentliga platser, som bussar, affärer, gator, taxi osv. Motivera ditt svar.
Ja, absolut, speciellt i taxibilar & bussar för förarna är ensamma & väldigt utsatta och kan en kamera motverka våld, rån & bus och hjälpa till att läsa brott är det ju en billig & bra åtgärd. Även ute på gator är det en bra säkerhetsåtgärd och säkert i butiker med för att förebygga snatteri & rån.

·Ska du donera dina organ? Motivera ditt svar.
Oj, jag har inte tänkt så mycket på det, men jag ska göra det, jag ska hämta ett sånt där nytt donationskort! Gör det du med!

·Vad tycker du om dödshjälp? Motivera ditt svar.
Svår fråga, jag tycker att dödshjälp är mord samtidigt som jag respekterar svårt sjukas önskan om att få vandra vidare....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0