Tjejsnack

Tjejsnack verkar så kul så jag hänger på, det kommer nya frågor varje vecka att svara på.
Nu lägger jag upp alla veckor till och med nu!

Vecka 46
Fikadags
· Hur ofta går du på café? Allt från en gång i veckan till en gång varannan månad. Jag älskar att gå på café.
· Vad köper du oftast när du fikar? Latte & något kaloririkt smarrigt till den.
· Favoritcaféet? Waynes coffee
· Vad föredrar du; kaffe, te eller varm choklad? Kaffe
· Hur mycket pengar lägger du ner varje månad på att fika? Allt mellan 0-100:-

Vecka 45
Halloween/Alla Helgona
· Har du varit på någon Halloweenfest i år? Nej
· Ditt bästa tips för en lyckad Halloweenfest? Klä ut dig :-)
· Det bästa du klätt ut dig till? Enda gången jag varit på Halloweenfest klädde jag inte ut mig, men jag sminkade mig EXTREMT mycket.
· Har du sett ett spöke någon gång? Nja....
· Har du besökt någon grav i helgen Nej tyvärr, det var för mycket snö & halka, tände ljus hemma istället.

Vecka 44
Datorer & Internet
· Vilken sajt besökte du senast? www.sirlig.se
· Vilken sajt besöker du oftast? forum.pyssel.net
· Vad har du för dator? En HP Pavillion
· Vilken text kommer fram om du trycker Ctr+V? Vecka 44
· 5 saker du googlat på nyligen? Det var nog olika svar jag sökte till tävlingsfrågor.

Vecka 43
Resor
· När reste du senast? Senast jag åkte på en lite längre tur var i somras.
· Vilka länder har du besökt? Spanien, Grekland, Norge, Danmark, Cypern, Norge, Malta, England.
· Drömresemålet? USA
· Roligaste reseminnet? Sköna soliga dagar i något varmt land.
· Tråkigaste reseminnet När en anhörig hamnade på sjukhus.

Vecka 42
Böcker
· Gillar du att läsa böcker? Ja, jag älskar att läsa.
· Hur många böcker läser du per år? 12-15 kanske
· Vad för sorts böcker läser du helst? Deckare & Chick lit
· Favoritförfattare? Just nu är det Camilla Läckberg, Liza Marklund & Janet Evanovich...
· Bästa boken du läst? Jag tycker alltid att den bok jag just nu läser är bäst & just nu läser jag Predikanten av Camilla Läckberg.

Vecka 41
Fotografering
· Hur mycket fotograferar du? Hmm...på semestern, jul & födelsedagar ungefär.
· Vad för sorts motiv fotograferar du helst? Människor & natur.
· Vad har du för kamera? En icke-digital grå Konica.
· Brukar du framkalla dina digitalbilder? Pass
· Hur ser den bästa bilden du någonsin tagit ut? Det är olika naturbilder jag tagit ute på landet.

Vecka 40
Skönhet
· Brukar du sminka dig? Ja, varje dag.
· Hur ofta går du till frisören? För sällan, kanske en gång i halvåret, när håret börjar se oklippt ut sätter jag bara upp det i hästsvans så syns det inte :-)
· Summa du lägger ner på skönhetsprodukter varje månad. 150:- kanske
· Vad köper du för produkter? Schampo, balsam, mascara, ögonskugga, rouge...
· Ditt bästa skönhetstips? Drick mycket vatten & sov gott!

Vecka 39
TV
· Vilka TV-serier följer du? Cityakuten & Anna Pihl
· Brukar du titta på nyheterna? Jo, det händer.
· Vad skulle du aldrig titta på? Klassiska konserter, dåliga eftermiddagsserier & dokusåpor.
· Hur ofta/mycket tittar du på tv? En timme om dagen kanske.
· Hur många TV-apparater har du? En

Vecka 38
Internetshopping
· Hur ofta shoppar du online? Ofta, kanske en gång varannan vecka.
· Vad köper du? Pärlor, skivor, böcker,  inredning, filmer, bläckpatroner, pysselattiraljer....(det mesta)
· Vilka är dina favorit internetbutiker? www.teardevil.se   www.sirlig.se  www.pagoni.se  www.zionesse.com  www.corinasdesign.se   www.msandell.com www.ellkaydesign.se www.bluebox.se  www.favoritsaker.se www.adlibris.se www.bokus.se www.cdon.se
· Bästa köpet? Alla mina vackra pärlor såklart :-)
· Sämsta köpet? En kofta som var för liten.

Vecka 37
Mobiltelefoner
· Hur många mobiler har du haft? Är inne på min tredje.
· Vad har du för mobil för tillfället? En Nokia 3120
· Vilken operatör ringer du med? Telia
· Drömmobilen…vad har den för utseende och funktioner? Den har en fin färg, kanske rosa, sen får den gärna ha radio & kamera.
· Vad har du för ringsignal? En av de inbyggda, så tråkig är jag.

Vecka 36
Bloggning
· Hur länge har du bloggat? Sen Mars i år
· Hur började du? Med att skriva =)
· Vilka bloggar är dina favoriter? http://creamaria.blogspot.com/
http://livsnjutarna.blogg.se/    
· Hur mycket tid lägger du ner på din blogg? Olika, men jag vill blogga ett par gånger i veckan.
· Vad gör att du fastnar för en blogg?  Jag tycker det är roligt om jag känner till personen från nätet eller IRL, att den uppdateras hyfast ofta och att det skrivs om intressanta saker.

 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0