Smått & Gott

Nu har jag äntligen blivit med pysselbord, ut åkte en del som ändå stod i vägen och in i vardagsrummet kom morfars gamla köksbord som från och med igår tjänstgör som pysselbord till mig, åhh det är helt perfekt, nu har jag radat upp mina boxar (ska köpa nya snyggare sen) med papperpysselgrejer på bordet, mot väggen, allt inom räckhåll. Hittills har jag mest suttit i soffan när jag pärlat, inte helt ergonomiskt och när jag papperspysslat har jag suttit vid min sekretär med en liten skiva som nog är gjord för att sitta och skriva brev vid, inte kort & deco-pyssel, när jag skulle skära papper dök jag elegant *nåja* ner på golvet och gjorde det eftersom skärmaskinen tog för stor plats på skivan.
Pärlorna ska också få en bättre förvaring än hyllorna under soffbordet, jag ska köpa en ny bokhylla till böckerna som även dom är många och då får pärlorna plats i skåpet där böckerna står nu. Tänk så organiserat det kommer att bli... Nu börjar jag förstå alla som lägger upp bilder på sina pysselhörnor/rum på nätet för allmän beskådan, jag erkänner att jag brukar titta på bilderna - tycker att det är ganska kul att se hur andra organiserat sina pysselsaker.
Jag har inte fotograferat min hörna, men vem vet, någon gång kanske.....

För övrigt har jag äntligen kommit igång med mina promenader, lite motigt nu i början men det ger sig väl, så just nu är livet ganska välfyllt.
/Space



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0