Vårtjat

Nu har våren kommit på riktigt även till min lilla stad. Det var lätt +15 i skuggan idag och jag har suttit i min solstol på min nyskurade balkong & läst stora delar av dagen. Jag vill plantera i min låda & mina krukor NU, men som den krassa realist jag är väntar jag några veckor till. Jag vet att det är ett fasligt tjatande om våren på denna blogg, men jag bara älskar våren & sommaren, sol, ljus, grönska, blommor, glass, grillning, bad och jag mår oftast bättre under dessa årstider, synd att dom är så korta bara, jag kanske borde emigrera till söderhavet eller något.
Nu är det tydligen dags (eller det var det nog för länge sedan) att tänka på formen inför Beach 2006, Viktväktarna skickade ut en hurtfrisk folder idag igen, dom måste sakna mig mycket så många brev som dom skickar hela tiden, och nej, jag tänker inte komma tillbaka till dem just nu i alla fall, jag kan programmet utantill.
& månadsmagsinen svämmar över av bikinitester & bantningstips för att få platt mage på nolltid. Gäsp.
Kanske känns det jätteviktigt om man ska tillbringa sommaren på någon av människor översållad strand. Men på den lilla stranden vid den lilla insjön är det hyfsat folktomt, och jag kan lugnt visa mig i min bikini anno 2005.
/Space


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0