Lördag

Idag är en dag med extra mycket skaparglädje. Jag har varit på vernissage - jättetrevligt & så mycket vackra saker. Solen skiner, snön smälter - det kanske är den omtalade våren som kommer nu. Med solen kommer förhoppningsvis mer energi :-)
Idag har jag lust att sätta mig med pärlorna och se vad som växer fram, får passa på när lusten att pärla infinner sig, det är inte varje dag, det beror på dagsformen & måendet.
Undrar förresten om jag överhuvudtaget hade skapat någonting, om jag ens hade släppt fram min kreativitet om jag inte mått dåligt....jag känner många som också mår dåligt och samtidigt är så kreativa.
Helt klart finns där ett samband, har man varit allra längst nere och sen försöker kravla sig upp så får man en annan syn på livet, på vad som är viktigt, man måste försöka hitta saker som man mår bättre av. Där spelar skapandet en stor roll för många.
Det hade varit betydligt mer bekvämt om vi hade blivit kreativa utan att behöva må dåligt, för det finns ju ingen som vill må dåligt.
Men allt blir inte alltid som man önskat och förhoppningsvis kommer en dag när vi mår bättre!

Armband
Resultat från en annan skaplig skapande dag.




Kommentarer
ÖstenO

Hej Anx,vilket fint hallsband du har gjort,mvh Östen

2006-04-02 @ 13:30:50
URL: http://osten.blogdog.se
Space

Tack Östen - fast det är ett armband, inte så lätt att se dock :-)
/Space

2006-04-02 @ 16:20:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0