Tjejsnack vecka 42 + 43

Relationer Ämnet kommer från Ewelina
  • Vem är den människa som du vet att du alltid kan komma till oavsett?
    Mamma
  • Vågar du rangordna dina vänner och bekanta i vilka som betyder mest? Kan man göra det eller inte?
    Nej, varför skulle jag göra det?
  • Har du blivit sviken av en vän någon gång? Hur/När? Känns det fortfarande?
    Ja i tonåren. Nej det känns inte fortfarande.
  • Känner du att du har en bra relation till människor omkring dig?
    Ja
  • Vad tror du andra tycker är din bästa/sämsta egenskap?
    Det får du fråga dom om ;-)


Vecka 43
Relationer Ämnet kommer från Jenny

  • Är det viktigt att man gör något aktivt för att förbättra för miljön?
    Ja, det är otroligt viktigt man bör tänka på miljön i mycket av det man gör dagligen.
  • När du handlar mat, väljer du då kravmärkta varor framför de som inte är det?
    Ja, det försöker jag göra. Kan jag som har så pass låg inkomst göra det så kan alla. Det handlar om prioriteringar och vilja att göra ett bra val och dra sitt strå till stacken.
  • Väljer du att åka kollektivt om det finns möjlighet till det dit du ska?
    Ja, det är ju ett relativt lätt val eftersom jag intehar nåon bil. Jag åker en del buss, ibland går eller cyklar jag om jag inte ska så långt och när jag blir erbjuden bilskjuts så tackar jag ja till det ;-)
  • Vad väljer du helst, nyproducerat eller second hand?
    Second hand är helt okej för mig. Fast jag tycker också att det är väldigt roligt att få shoppa något nytt då och då, nu finns ju bra möjligheter att tänka på miljön även där i och med att allt fler klädkedjor tagit in kläder av ekologiskt odlad bomull
  • Kan du ge något tips på vad man kan göra för att förbättra för miljön?
    Man kan välja kravmärkt mat (det gör jag), man kan sopsortera och kompostera sitt matavfall (det gör jag), man kan ta apostlahästarna eller cykeln om man inte ska så långt (det försöker jag att göra), man kan byta ut sina glödlampor mor lågenergilampor (håller på)...man kan köpa utsläppsrätter i julklapp ;-)

    Tjejsnack hittar du här

Har suttit på möte i eftermiddag så jag är trött i huvudet och kommer inte på mer just nu.
Återkommer...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0