Tjejsnack vecka 41

Vecka 41
Bröst Ämnet kommer från Alexzandra
  • Kontrollerar du dina bröst ofta själv/går på mammografi när du ska?
    Ja, jag kollar mig själv ganska regelbundet. Dock är jag för ung för att bli kallad till mammografi i mitt landsting, under en viss ålder får man bara gå om man misstänker att något är fel.
    Jag tycker att Oktober månad är en oerhört bra påminnelse om hur viktigt det är att undersöka sina bröst själv!

  • Är du orolig för bröstcancer?
    Ja, det är nog ganska mänskligt att vara rädd för det. Jag har precis som de flesta, kvinnor i min omgivning som haft bröstcancer, det har som tur är gått bra för dem.

  • Vad är bröst för dig? Något kvinnligt, något man matar sin bebis med, något sexigt, bara en jobbig sak, annat?
    Tja, bröst är väl både väldigt kvinnliga och i vissa situationer även sexuella.
    Men det viktigaste & häftigaste är att dom kan producera mjölk till ens bebis.

  • Är du nöjd med dina bröst, eller skulle du vilja förminska, förstora, annat, varför?
    Jag är så nöjd så.

  • Dolly Parton har ju försäkrat sina bröst, är det något du skulle kunna göra? Motivera.
    Njej, det känns väl lite overkill, fick dock någon folder  som följde med det senaste numret amelia där man kunde försäkra dem, men nej det är inget jag vill eller tänkt på  att göra.

Tjejsnack hittar du här:

http://mlilja.net/tjejsnack


 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0