Tjejsnack vecka 47 + 48

Hade lite annat för mig förra veckan så jag hann inte svara då, men nu så ;-)

Vecka 47
Barndomen Ämnet kommer från Linda
  • Vad är ditt allra första minne?
    Jag har ganska tidiga minnen, från kanske 2,5-3 års ålder men inget jättetydligt. Det är mest familjen, mor & farföräldrarna och dagmamman/dagis som jag minns från den tiden.
  • Hur såg din familj ut? Ja, inte till utseendet då förstås ;)
    Mamma, pappa, barn.
  • Vad gillade du att göra när du var liten?
    Jag gillade definitivt inte att sitta stilla, det gjorde jag nog aldrig, jag lekte, sprang, pratade mycket, ofta och gärna, hade kul helt enkelt :-)
  • Hur skulle du beskriva dig själv som barn?
    Energisk, pratglad & söt!
  • Kommer du ihåg några viktiga händelser som format dig själv till den du är idag?
    Tja, jag tror att livet formar oss hela tiden, det som händer och sker, våra erfarenheter.


 

Vecka 48
Livsåskådning Ämnet kommer från Viktoria

  • Är du religiös, på vilket sätt?
    Nej, inte religiös i ordets rätta bemärkelse kanske men jag tror absolut att det finns en eller flera höga makter, vad sen den makten är kan man ju diskutera.
  • Tror du på övernaturliga krafter och andlighet?
    Japp.
  • Har du sett/känt av något övernaturligt, vad?
    Ja, det har jag. Jag kan känna av saker som ska hända, kan uppleva att jag varit på platser, varit med om situationer förut.
  • Hur ställer du dig till fundamentalism inom religion?
    Jag är väldigt dåligt insatt i den frågan.
  • Vad tror du sker efter döden?
    Jag tror att själen vandrar vidare, att de döda vakar över oss på något sätt.

Här hittar du tjejsnack



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0