Tjejsnack vecka 45

Jämlikhet Ämnet kommer från Linda J
  • Vad är jämlikhet för dig?
    Att bägge könen har samma rättigheter/möjligheter. Lika lön för lika arbete.

  • Kallar du dig för feminist? Motivera gärna!
    Ja, självklart gör jag det! Svårt att motivera med annat än att det för mig är en självklarhet att vara feminist, och det borde det vara för alla, man som kvinna.

  • Är det viktigt att det är 50/50 manliga och kvinnliga chefer?
    Chef ska man bli för att man har rätt kvalifikationer, är rätt person för jobbet, inte för att man är kinna alternativt man.

  • Har du någon gång blivit diskrimerad på grund av att du är tjej?
    Ja, det har jag alldeles säkert blivit.


  • Är det viktigt att föräldrarna delar 50/50 på föräldraledigheten?
    Det är viktigt att föräldrarna delar upp föräldraledigheten så att det passar dem, VEM som är hemma och hur mycket ska inte styras av lagar utan av föräldrarna själva. Men självklart tycker jag att bägge ska vara hemma om det är möjligt därför att bägge ska få ta del av den tiden med sitt barn.

Tjejsnack hittar du här



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0