Tjejsnack

God fortsättning allihopa!
Nu blir det ett sånt där långt inlägg med flera tjejsnack igen :-)

Tjejsnack #33
1. En låt som betyder mycket för dig, av vilken anledning?
Kan inte välja ut bara en, jag har många låtar som betyder massor men just nu är det No Surrender med Jill Johnson, den får mig att känna mig stark!

2. En låt du aldrig mer vill höra, av vilken anledning?
Svår fråga, dansbandslåtar klarar jag inte av att lyssna på.

3. En låt du lyssnat på som du inte tycker är barnvänlig?
När vodkan gjort oss vackra med Imperiet. Inte barnvänlig men vacker!

4. En låt som gick varm i din musikspelare under tonåren?
Staten och kapitalet med Ebba Grön.

5. En låt som ger dig julstämning?
Hela Jills julskiva, t ex The Christmas in you

Tjejsnack #34

Barnböcker

1. Om du skulle skriva en barnbok, vad skulle den handla om?
Om annorlundaskap.

2. Vad läste du i din barndom?
Massor, jag älskade och älskar fortfarande att läsa. Jag läste Alfons, en del av Astrid Lindgrens böcker, Min nya skattkammare, Herberts Hus är en bok jag kommer väl ihåg :-)
När jag blev äldre läste jag ungdomsböcker.

3. Din favoritbarnboksförfattare?
Gunilla Bergström

4. Vilken av Astrid Lindgrens figurer är din favorit, varför?
Lotta på Bråkmakargatan - hon är så häftig och gjorde så mycket bus, love her!

5. En bok du har köpt/skulle ha köpt till ditt barn?
Lotta på Bråkmakargatan, Alfons, nya barnböcker av idag har jag ingen bra koll på.

Tjejsnack #35 

Julen

1. Vilka färger har ni till jul?
Vitt, guld, rött, lila, silver.

2. Skickar du många julkort?
Ja, ganska många. Jag gör julkort själv, det är ett roligt pyssel under mörka vinterkvällar. Fast när jag gjort de jag ska göra känner jag mig ganska mätt på julkort och julpapper. Det är ju så roligt att både få och skicka julkort.

3. Köper du julklappar till många, vilka?
Till min familj & till en kompis köpte jag i år.

4. Spelar det någon roll om klapparna inslagna i affären, eller vill du göra det själv?
Jag gör det gärna själv eftersom jag tycker att det är mysigt men en del kan jag låta slå in i butiken.

5. Hur ser din adventsstake ut som man tänder varje söndag
Den är vit & guldfärgad, en båge i porslin med en ängel som sitter i mitten.

Tjejsnack #36
Julafton

1. Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet?
Julskinkan :-)

2. Vilken är din favorit i Kalles Jul-slinga av tecknat?
Askungen.

3. När öppnar ni julklapparna?
Efter Kalle Anka.

4. Skulle du vilja jobba på julafton?
Tja, jag har gjort det och det var ganska mysigt, men självklart vill man helst vara hemma med sina nära & kära hela dagen.

5. Hur brukar din julafton se ut?
Mysmorgon med frukost, kaffe & pepparkaka. Sen gör jag mig i ordning och går iväg, sen är jag med min familj hela dagen, jullunch, fikar vid två julkakor & julmusik, kikar på Kalle om man har lust med det, sen öppnar vi klapparna och senare äter vi julmiddag, på kvällen kanske vi spelar spel, ser på tv, lägger pussel, läser eller vad man nu vill göra. Det är jättemysigt med julafton & jul :-)

Tjejsnack #37
Decemberslut

1. Vad fick du i julklapp?
En snygg resväska, body butter & hudkräm i massor :-), en bok jag önskat mig, fina stenar med fina ord på, badlakan, ljusstake, presentkort, keramiktomte, Marimekkoväska. Och säkert något mer som jag glömt just nu.

2. Vem firade du julafton med?
Med min familj.

3. Vad var det bästa med julen i år?
Att få umgås och vara med familjen, julmys, mat, jag tycker om julen.

4. Vad ska du göra på nyårsafton?
Fira.

5. Nyårslöften eller inte
Jadå, men det avslöjar jag inte här.

Tjejsnack hittar du här



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0