Nya smycken

Jodå, jag skapar också :-) Här lite nya vårinspirerade smycken;

Rosa Halsband
 Färgsprakande halsband där jag använt sötvattenspärlor, runda snäckskalsrondeller, en knallrosa sort & en mildare rosa med AB-lyster samt metallblommor.

Rosenkvartsstretch
Stretcharmband med chips av rosenkvarts & silverfolierade glaspärlor med rosor på.

Kashmiriarmband
Privat armband med kashmiripärlor, en rund lavapärla, sötvattenspärlor i peacock & mellandelar i metall.

Blisterarmband
Vårarmband med sötvattenspärlor & sötvattensblister.


Rosa-lila Armband
Privat stretcharmband med pärlor av polymerclay som en tjej på Pärlplatsen gjort till mig, lila och rosa glaspärlor samt knallrosa snäckskalsrondeller.

Amazonit/akvamarin/månsten

Halsband med stora ringar & kedja. Två stora rektanglar i amazonit, swarovskikristaller, längst ner en klase månsten, bergskristaller, en klase akvamariner & glaspärlor.


Kommentarer
Ika

Gud vad snyggt halsband med kedjan och öglorna.

Jag har oxå gjort mycke smycke,men när jag hittade Scrapbooking så blev jag helt såld på den hobbyn.



Idag gör jag bara smycke åt mej själv,ibland till någon jag är bort bjuden till,tycker det är roligare än att ge en blomma.



Kram -pyssel- //Ika

2008-08-24 @ 22:25:10
URL: http://scrapika.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0