Tjejsnack vecka 44

Vecka 44
Årstiderna Ämnet kommer från Camilla

  • Vilken årstid är den bästa, varför?
    Sommaren, därför att det är varmt och skönt. Jag njuter av naturen, solen, värmen!

  • Alla årstider har sin charm! Känner du så också, vilken charm har de olika årstiderna?
    Tja, sommaren är ju som sagt min favoritårstid. Våren tycker jag också om, den är på något sätt så full av föhoppningar inför sommaren, värmen kommer, naturen vaknar, träden knoppas & löven spricker ut. Ljuvligt.
    Hösten & vintern har säkert sin charn med men jag har lite svårt att hitta det. Det är ju rätt mysigt nu att få sitta inomhus och tända massor av ljus om kvällarna, men mörkret är tungt, det är kallt, halkigt och snöigt.
    Födelsedagen och julen är ju  också höjdpunkter under vintern!

  • Skulle du kunna leva utan nån årstid, vilken, varför?
    Ja, jag skulle lätt klara mig utan höst och vinter.

  • Under vilken årstid fyller du år?
    Under vintern.

  • Hur brukar du bli firad, hur har du kalaset?
    Jag brukar bli firad av de familjemedlemmar som är hemma, de andra ringer, jag får blommor, paket, tårta, god mat, födelsedagskort med posten. Något kalas brukar jag inte ha, någon kanske kommer och fikar vilket är kul :-) Jag gillar att fylla år :-)

Här hittar du tjejsnack



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0