Tjejsnack vecka 28

Internet/snigelpost
  • Har du internetbank, vilken? Om inte, varför?
    Ja, det har jag haft länge, jag tycker det är supersmidigt och lättsamt att kunna sköta betalning av räkningar och annat ekonomiskt framför datorn.
  • Brukar du posta något med snigelposten, vad?/Om inte, varför?
    Ehh ja, jag är väl en av dom som ser till att Posten överlever och att frimärksförsäljningen når nya svindlande höjder. Jag skickar mycket snigelpost :-)
  • Brukar du handla, eller skulle kunna tänka dig att handla på internet? Vilken typ av saker?/varför inte?
    Ja, jag handlar mycket på nätet, allt möjligt, böcker, pärlor, filmer, pysselsaker, ja, en hel massa olika saker.
  • Har du sålt något på internet, eller skulle du kunna tänka dig att göra det? Vad/varför inte?
    Jadå, det händer det med :-)
  • Vad är det bästa OCH sämsta med snigelpost? Med mail? Vilket föredrar du?
    Det bästa med snigelpost är att man får något mer av brevbäraren än reklam, att man får öppna & kika vad det är som kommit, speciellt när det kommer vinster, hemliga vän paket eller tjocka brev med decos.
    Det sämsta med snigelpost är portokostnaden och att så pass mycket post försvinner.

    Det bästa med mail är snabbheten & smidigheten, att man kan nå hela världen på ett ögonblick.
    Jag kommer inte på något som är dåligt med mail, jo, min mailbox segar idag, det är irriterande.
    Jag kan inte säga att jag föredrar det ena eller det andra, både mail & snigelpost är bra, dock går ju mail snabbare & är billigare.



 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0