Än en gång...

Än en gång verkar det ha hänt och det är så fruktansvärt tragiskt och så onödigt. I en bättre värld skulle INGEN ta sitt liv, alla skulle få precis den hjälp dom behöver av psykiatrin och andra, ingen ska behöva må så dåligt att dom känner att självmord är den enda utvägen för dem, nu har det dessvärre hänt igen, någon verkar ha tagit sitt liv, denna gång en känd person vilket leder till att tidningarna skriver desto mer om händelsen.
Nu ska man ju inte tro på allt man läser i tidningarna om detta som hänt, men läser man mellan raderna ser det ut som självmord.
Självmord under en permission från den psykiatriska vården.
Jag är inte förvånad men jag är heligt förbannad och väldigt ledsen över vad som händer, över hur människor inte får den vård, stöd & hjälp som dom behöver. Vissa, får bra hjälp, andra får ingen alls.
Nästan som ett lotteri.
Det är skrämmande, det är otäckt och det får mig att vilja kämpa ännu mer för de frågor jag brinner för
En liten tjej har förlorat sin mamma - helt i onödan som det ser ut och det gör mig så sorgsen.
/Space
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0