Tjejsnack vecka 18

Språk
(Veckans frågor kommer från Elin)

·Pratar du något språk utöver svenska?
Engelska

·Vilka språk har du studerat?
Engelska & ytterst lite franska

·Har du någon gång läst en hel bok som inte varit på svenska?
Ja, jag bör väl ha läst någon engelsk bok när jag pluggade?! Sen läser jag ju engelska pärltidningar rätt ofta :-)

·Tycker du att det är viktigt att kunna andra språk?
Ja, det är väl närmast en förutsättning för att kunna resa, ta sig fram, förstå & göra sig förstådd idag. Jag använder engelska varje dag i princip, på nätet.

·Vilket språk önskar du att du kunde?
Italienska - det är så fint!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0