Sorgligt men sant

Ja, vår tid som hundägare blev inte så lång. Tre veckor för att vara mer exakt. Imorgon kommer vår underbara Smilla att flytta tillbaka till sin uppfödare tillika gamla matte. Min astma har förvärrats så mycket att det är omöjligt för oss att ha henne kvar, igår hade jag oerhört svårt att få luft.
Har talat med läkaren som skrev ut ny astmaspray till mig (har inte behövt använda sådan på flera år så jag hade ingen hemma) och han sa det jag nog hade förväntat mig att han skulle säga, nämligen att vi inte kan ha hund eller andra djur pga min allergi och astma.
Det är jättesorgligt, för Smilla är så god och glad & mysig. Men när det nu slog sig på luftrören så har vi inget val, det är så pass allvarligt och inget att mixtra med. Men det känns väldigt ledsamt att inte kunna ha henne kvar.
Har fotograferat henne mycket idag och det känns ändå bra i hjärtat när vi vet att hon kommer att få det så bra hos dom hon redan känner & som känner henne, och där bor ju också Smillas mamma!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0