Tänk vad vi engagerar oss...

Nu är tydligen faran över för den lilla gorillaungen på Kolmården - tänk ändå vad ett helt land & i synnerhet våra tidningar kan engagera sig i en liten brun, lurvig & faktiskt rätt söt gorillaunge.
Jag har funderat lite över hur mycket plats vissa saker faktiskt tar i media, vi lever i en värld av krig, svält & fattigdom men det är som bortblåst när en liten gorilla är född & hans mamma inte klarar att amma honom.
Visst är det stort med en gorillafödsel & jag har bedårats av de söta fotona på tidningens framsidor. Det kanske rent av är skönt för oss att koppla bort det svåra i världen och istället hänge oss åt en brun, lurvig liten gorillakille. Jag tycker faktiskt att det är skönt när tidningarna rapporterar om något annat än allt elände i världen. Och nu får den lilla gorillan Sempers ersättning i nappflaska & mår bättre - läste att hans mamma så småningom ska lära sig att mata honom med flaska, rätt häftigt ändå.

Idag ska jag ÄNTLIGEN klippa mig, har en förmåga att glömma bort det i rätt långa perioder och så en dag står jag där framför spegeln och ser min totala avsaknad av frisyr, jag har bara låtit det växa & växa & växa, just nu är det så tjockt att det tar en halv dag att låta det självtorka...så det ska bli riktigt skönt att få det lite uppklippt.
I-landsproblem, jag vet.
/Space


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Spacegirl

Smycken, scrap & småprat

RSS 2.0